joi, decembrie 26, 2013

Craciun Vegan

Am pregatit o masa de sarbatoare in familie . desi nu am facut brad anul asta sau alte " demersuri " traditionale si comerciale mi-am dorit sa-mi adun familia la un pranz ca la carte . Tot ce am pregatit a fost pentru 4 portii.

Desertul l-am pregatit de ieri pentru a sta la rece, iar restul am facut de dimineata .

La antreu am servit :

Bruschette cu rosii :

300 - 400 gr rosii cherry
2-3 catei de usturoi
busuioc + oregano  dupa gust
patrunjel verde
ulei de masline

A se servi pe paine prajita. Si Guacamole (reteta aici )




 Pentru  Felul 1 , am pregatit o Supa crema de dovleac , care a iesit mult mai bine decat ma asteptam :)) :

1 kg dovleac
1 ceapa medie alba
2 l apa
1 pahar lapte de cocos (homemade)
 Condimente :sare ,fulgi de chili , nucsoara ,curry

Calim ceapa in 2-3 linguri de ulei de masline peste care adaugam dovleacul taiat cuburi ,si cei 2 l de apa. Lasam la fiert pe foc mediu cam 25-30 min pana cand dovleacul e moale. Il facem pasta peste care adaugam condimentele dupa gust , laptele de cocos si apa in care a fiert ( cata vreti , depinde cat de crema va place supa ).



A se servi cu alune prajite . Eu le-am prajit in tava de la cuptor. Am mai pus peste alge ,piper si cativa stropi de lamaie.

Felul 2:

Barcute din cartofi cu ciuperci.

Am fiert 4 cartofi albi mari , dupa ce s-au racit i-am taiat in jumatate , si am scobit atent cu o lingurita miezul.

Umplutura:

400 gr ciuperci mici
1 morcov
1 ceapa
un pumn de seminte de floarea soarelui
sare
ulei de masline

Am calit ceapa , peste care am adaugat morcovul taiat feliute subtiri si apoi ciupercile . Dupa ce s-a racit compozitia am adaugat-o peste cartofi in care am mai pus si semintele .Deasupra am pus cate o felie subtire de rosie si le-am dat  la cuptor 15 min.



Am servit cu salata de sfecla rosie + hrean si sos de mustar dulce .

Si la Desert am facut in sfarsit salam de biscuiti , care a iesit bestial , m-am inspirat de aici .(pasii de preparare foarte bine explicati ).

Ingrediente:

200 gr biscuiti cu cocos
150 gr nuci
50 gr stafide aurii
50 gr curmale
1 pahar de lapte de cocos    
60ml amaretto ( eu l-am facut din vodka peste care am adaugat 2 fiole mici de esenta de migdale si una de rom)
3 linguri cacao
2 zahar brun
3 linguri cocos





Sper sa va inspirati pentru viitoarea mesa de sarbatoare.

Pofta!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu