duminică, noiembrie 17, 2013

Masa de duminica.

Duminica imi place sa-mi fac de cap in bucatarie si sa gatesc un meniu sanatos :))) spre bucuria lui hubby . Ma izolez in bucatarie dau drumu la muzica (de data asta am ascultat muzica romaneasca, chiar e placut sa gatesti ascultand KUMM, Travka si Velosonics) si incep sa amestec ingrediente.

Aveam de cateva zile in frigider o sfecla rosie si nu stiam cum sa-i vin de hac, pana la urma mi-am dat seama ca nu am mai mancat demult o ciorba si am zis sa fac minunatul bors de sfecla rosie a bunicii mele.


Bors de sfecla rosie:

Ingrediente:

1 sfecla rosie medie spre mare
1 morcov mare
1 ceapa alba mare
1 telina medie
2 cartofi mari

Pe langa am mai adaugat niste ardei gras de la congelator si 2-3 linguri de bulion de rosii de casa.

Punem la calit ceapa taiata cubulete in 2-3 linguri de ulei, apoi adaugam ardeiul, morcovul si telina cubulete. Le lasam sa se innabuseasca un pic si adaugam si bulionul. Peste turnam apa cam 2 L (depinde cata ciorba vreti si pe cate zile) si adaugam si cartofii si sfecla taiata ca in poza sau in ce forma va place.

Mai aveti nevoie de 2 cubulete de post, sare si un strop de dragoste:)

Merge foarte bine servita cu usturoi sau ardei iute.


Acum sa trecem la felul 2:



Tocanita de fasole verde cu mamaliguta :


Imi place foarte mult sa gatesc cu ce gasesc prin camara sau frigider, si cum mai aveam fasole verde congelata m-am gandit ca dupa un bors ar merge minunat:

Ingrediente:

350-400 gr fasole verde congelata
1 ceapa rosie potrivita
1 morcov
50 gr soya
marar
2-3 catei usturoi
1frunza dafin, fulgi de chilli, piper,sare

In timp ce puneti pastaile la fiert va recomand sa puneti si soya in apa calda la inmuiat. Apoi taiati ceapa rondele pe care o caliti in 2-3 linguri de ulei, apoi adaugati morcovul taiat fasii si usturoiul cubulete.

Dupa care adaugam fasolea verde si soya, apa cat  sa acopere compozitia si lasam sa clocoteasca incet. Intre timp pregatiti mamaligutza si daca vreti si ceva dulce va apucati de desert:))) .Da... am stat vreo 3 ore in bucatarie dar cand am ajuns sa mancam a meritat tot efortul.

Soooo sa ne intoarcem la oala de pe foc ..tot timpul gustam cum zice si Gordan Ramsay "Always taste your food" adaugam dupa gust sarea piperul si ce ingrediente ne mai plac. Lasam sa scada iar daca vreti spre sfarsit luati un pik de apa rece in care adaugati faina amestecati bine sa nu faceti cocoloase si adaugati peste mancare pentru a ingrosa sosul.

And voilà felul doi este gata, si intre timp am facut si mamaliguta.






Well... si la desert am facut prajitura cu cocos a Laurei care a iesit delicioasa, pufoasa si daca ma uit in tava la ora asta cred ca a mai ramas un colt.:)))

Pofta si o seara placuta!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu