marți, ianuarie 05, 2016

Naut (as simple as that)

Veganul e un om inventiv, poate lua orice aliment si il poate transforma in capodopera. De exemplul nautul. La prima vedere e o boaba simpla - planta leguminoasa ii zice :)) insa este un aliment minune, in primul rand are o concentratie de proteina de 24% plin de saruri minerale (calciu, fier, magneziu si altele) si complexul de vit B.Si asta e doar inceputul.



Se poate prepara ca atare, salate ,se poate folosi la diferite feluri de mancaruri inclusiv deserturi. La noi cred ca a patruns sub forma hummusului si a chiftelelor falafel de la restaurantele libaneze.

Ideea e ca e foarte potrivit pentru acest anotimp, in care din cauza frigului consumam mai multa energie si calorii. 

Recomand cumpararea boabelor uscate si fierberea pentru retetelor dorite in detrimentul conservelor, are un gust muuuuult mai bun si clar mai sanatos.

Eu l-am pus in apa cu o seara inainte, si l-am fiert la foc potrivit cam 1 ora jumatate.

Apoi l-am tras la tigaie in cateva picaturi de ulei ,seminte de susan si un pic de boia, dupa gust. Il lasam sa se caramelizeze cat de mult ne place.

Am ras niste morcov peste care am stors lamaie si am facut o salata de alge cu ghimbir. Si pentru cei care va place tahini am facut rapid unu . Pe blog gasiti reteta de la tahini si de la hummus in caz ca vreti sa-l preparati asa.



Pentru 3-4 portii aveti nevoie cam de 350-400 gr de naut.
E perfect pentru pranz sau cina.

Pofta!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu